Marknadskampanj Gumball 3000

Gumball 3000 är ett årligt populärt internationellt rally med de fräckaste sportbilarna och största kändisarna. Idéen till det hela föddes 1999 när en före detta racingstjärna ville kombinera lyxiga bilar, bra musik, senaste modet och underhållning på bästa möjliga sätt.

En av våra klienter var under ett år huvudsponsor till rallyt och ville ha hjälp med en marknadskampanj som stärkte deras varumärke och tog samarbetet till nya nivåer.
Tillsammans med vår klient och ett produktionsbolag så planerade vi och genomförde en filmproduktion av rallyt som bestod av sex avsnitt och sändes i Sverige, Danmark, Norge och Storbritannien. I serien fick man följa kändisar som deltog i rallyt, samt några medarbetare från vår klient, och tittarna fick en unik visning av detta speciella evenemang. Vi presenterade en rad kändisar som skulle kunna tänka sig associera med vår klient, till slut kunde vi boka in Dolph Lundgren, Robbie Fowler, Clemens Telling och Anna Williamson.

Tailor Events tog fram idéen från planering till utförande och resultatet blev mycket uppskattat.